بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

حضور مشهد در مسابقات هندبال ساحلی بانوان| اشتادسازه به‌دنبال جام ساحلی

  • کد خبر: ۶۰۸۴۸
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
حضور مشهد در مسابقات هندبال ساحلی بانوان| اشتادسازه به‌دنبال جام ساحلی
مسابقات هندبال ساحلی بانوان کشور در شرایطی برگزار می شود که مشهدی ها برای نخستین بار در این رقابت ها حضور دارند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مشهد برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی کشور هندبال ساحلی بانوان نماینده دارد. چهارمین دوره رقابت‌های هندبال ساحلی بانوان ایران از روز گذشته آغاز شده است و تا ۱۹‌اسفند به میزبانی بندرعباس ادامه دارد. هندبال ساحلی بانوان در ایران با‌وجود منع حضور در رویداد‌های بین‌المللی، در کشور در حال رونق‌گرفتن است و دختران هندبالیست در سه دوره گذشته استقبال خوبی از این رشته داشته‌اند.

اولین حضور با نام اشتادسازه

نسبت به دوره گذشته، تعداد تیم‌های شرکت‌کننده امسال کمتر شده و ۱۱ تیم حضور دارند. خبری نیز از نام تیم صنایع رنگ مانگ تهران، قهرمان فصل پیش این رقابت‌ها، در بین تیم‌های امسال نیست. مشهدی‌ها نیز در این دوره به‌خاطر حضور موفق باشگاه اشتادسازه تصمیم گرفتند هندبال ساحلی را تجربه کنند. اشتادسازه مشهد توانسته است در ۲ سال اخیر ۲ بار قهرمان لیگ برتر هندبال ساحلی شود و باید دید آن‌ها فاتح جام قهرمانی در ساحلی نیز می‌شوند یا خیر. بر اساس گروه‌بندی صورت‌گرفته، تیم‌ها در ۳ گروه جای گرفتند. در گروه «الف» تیم‌های سیستان‌و‌بلوچستان، تأسیسات دریایی تهران، یزد و کیش حضور دارند. در گروه «ب» آذربایجان غربی، اشتادسازه مشهد، زنجان و نایبند بندرعباس با یکدیگر هم‌گروه هستند. در گروه سوم نیز ۳ تیم تحقیق‌و‌توسعه آینده تهران، جرون بندرعباس و اصفهان برابر یکدیگر به میدان می‌روند.

همان ترکیب طلایی

سعیده قدرتی، بازیکن تهرانی تأسیسات دریایی در لیگ سالنی بود که امسال تصمیم گرفت به‌عنوان مربی کار خود را ادامه دهد. او در این فصل از لیگ برتر هندبال بانوان به‌عنوان کمک‌مربی در کنار نشمین شافعیان هدایت تیم اشتادسازه مشهد را برعهده داشت. قدرتی یک دوره با تیم تهران عنوان چهارمی و تیم اخلاق مسابقات را کسب کرد؛ اما سال بعد پرقدرت‌تر به هندبال ساحلی بازگشت. او پیش از حضور در دوره سوم در دوره پیشرفته مربیگری ساحلی زیر‌نظر آنتونیو، مربی تیم ملی هندبال ساحلی برزیل، به‌عنوان قدرت شماره‌یک هندبال ساحلی دنیا، شرکت کرد. او حالا با داشتن بازیکنان ستاره تیم اشتادسازه در هندبال سالنی همچون هانیه لک، مژگان قهرمانی و مینا وطن‌پرست در سواحل خلیج فارس نیز به‌دنبال کسب جام طلایی برای تیم مشهد است.

نگاهی به ۳ دوره گذشته

در بخش بانوان، مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور به میزبانی بندر‌عباس ۳ سال است که پس از پایان فصل هندبال سالنی برگزار می‌شود و هندبالیست‌های سالنی را به خلیج فارس می‌کشاند. اولین دوره رقابت‌های هندبال ساحلی بانوان کشور در سال‌۱۳۹۴ به میزبانی بندرعباس برگزار شد. آن رقابت‌ها با حضور ۷ تیم از استان‌های هرمزگان، اصفهان، بوشهر و خوزستان برگزار شد. در فینال آن رقابت‌ها ۲ تیم ذوب‌آهن و هیئت هندبال اصفهان مقابل هم صف‌آرایی کردند که شهرآورد اصفهانی‌ها در بندرعباس با برتری ۲ بر ۱ تیم هیئت هندبال اصفهان به پایان رسید تا یک استان غیرساحلی به‌عنوان نخستین قهرمان هندبال ساحلی زنان ایران لقب بگیرد. در دیدار رده‌بندی نیز تیم بانوان بندرعباس توانست تیم دانشگاه آزاد شاهین‌شهر را شکست دهد و در جایگاه سوم قرار گیرد. دومین دوره مسابقات هندبال ساحلی بانوان بار دیگر در پارک ساحلی غدیر بندرعباس و در اسفند‌۹۶ با حضور ۸ تیم برگزار شد.
 
در این رقابت‌ها بار دیگر تیم هیئت هندبال اصفهان با دبل قهرمانی جام را به دیار زاینده‌رود برد و تیم‌های نایبند بندرعباس مقام دوم و سپاهان مقام سوم را کسب کردند و تیم هندبال ساحلی تهران نیز که برای نخستین‌بار در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، در جایگاه چهارم قرار گرفت. سومین دوره در اسفند‌۹۷ به میزبانی مجدد بندرعباس با حضور ۱۳تیم برگزار شد. تیم رنگ‌مانگ تهران با مربیگری سعیده قدرتی که نفرات آن را اعضای تیم ملی هندبال سالنی تشکیل می‌دادند، با اقتدار و بدون شکست عنوان قهرمانی را کسب کردند. ترکیب طلایی دوره سوم رقابت‌ها متشکل از هانیه لک درون دروازه، ساناز رجبی، مینا وطن پرست، مژگان قهرمانی، عارفه حقیقت، راضیه جانباز و سایر بازیکنان جوان بود که قهرمان ایران شدند. اکنون مسابقات هندبال ساحلی به دوره چهارم خود رسیده و بندر‌عباس میزبان دوباره این مسابقات است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->